Canada 2007
Terug naar onze startpagina.
U bevindt zich hier : Home scheiding Index Canada 2007 scheiding Zondag 27 Mei 2007

Dubbelklik Zondag 27 mei 2007
Goldstream PP - Tofino

Mooie schilderingen

299 Km

We zijn vannacht weer veel wakker geweest. We dwingen onszelf verschillende keren om toch echt nog even te blijven liggen. (thuis zijn we nooit voor de wekker wakker!) Om 8 uur vinden we het welletjes en gaan we eruit. Het is vannacht goed afgekoeld maar het zonnetje komt al door de bomen. Dat ziet er goed uit voor vandaag.

Rond 10.00 uur vertrekken we richting Tofino. Vandaag zo'n 300 km te rijden.

Al een paar km na de camping stoppen we weer om een wandeling te maken naar een waterval en een oude goudmijn. Volgens Marc is het maar een klein stukje dus we nemen alleen de camera's mee. De waterval is leuk maar niet echt spectaculair. We lopen door naar de goudmijn.

Dubbelklik Het pas wordt al gauw steiler en steiler. Onze kuiten hebben het weer zwaar te verduren. De wandeling is prachting maar na een half uur lopen beginnen we ons toch af te vragen waar de mijn nu blijft. En ja hoor Marc schiet een paadje in en daar ziet hij een oude luchtkoker. Dan moet de mijn hier ook ergens zijn. Nog een stukje verder lopen en we zien hem. Het is leuk om te zien maar niet echt spectaculair. De wandeling is mooier dan de mijn. We zijn om 12.00 uur weer terug bij de camper.

Ingang van de mijn

In Duncan willen we graag wat totempalen bekijken. Helaas is de bewegwijzering niet echt duidelijk en laten we de totempalen voor wat ze zijn. We hopen er richting Alaska straks ook een aantal te zien. Op weg naar de highway rijden we langs de Safeway en zien dat je als 'member' met een klantenkaart 3,5 cent korting krijgt op de benzine. We moeten bijna tanken en besluiten dan ook om de camper hier vol te gooien. Onze klantenkaart begint nu echt grootvoordeel op te leveren! Bij het bezinestation pikt Marc een internetsignaal op dus gauw onze mail en het gastenboek lezen.

Doordat we al twee dagen vroeg gaan slapen hebben nog niets wat op de site kan dus we typen snel een stukje op de site zodat iedereen op het thuisfront weet dat alles oke is, meer info zal snel volgen.

Het volgende dorp dat we aandoen is Chemainus. In dit dorp zijn veel muurschilderingen met onderwerpen uit vervlogen tijden. Het is een lieflijk dorp met leuke kleine winkeltjes. Zeker de moeite waard om even de Highway voor af te gaan.

Net voor Nanaimo mogen we in plaats van 80 km per uur 110 km rijden, Marc geeft gas en de camper schiet vooruit. Na Nanaimo rijden we richting Port Alberni, hier houdt de echte snelweg op en komen we in de bergen terecht. Marc wordt het slingeren een beetje zat en we besluiten om 16.30 uur even een stop te maken bij Sproat Lake PP. We maken een korte wandeling naar de Petroglyphen. Dit zijn prehistorisch rots inkervingen gemaakt door de 'native people' oftewel de eerste bewoners.

Vlak bij de parkeerplaats staat het grootste brandweervliegtuig ter werled dat gebruik wordt voor bandbestrijding, het kan 27 ton water in een keer uit met meer scheppen/zuigen. Marc maakt er foto's van. Ook deze stop vinden we een leuke afwisseling tijdens onze tocht.

Het wordt al laat en we hebben nog even te gaan. Net als vorig jaar zegt Marc dat hij de weg wel erg lang vindt. Kom op.......... straks worden we beloond met een prachtig uitzicht over de oceaan.

Dubbelklik
Brandweer vliegtuig

We zijn goed een half uur onderweg en daar zien we onze 1e BEER. Hup stoppen en foto's maken. Marc met de Canon EOS en Lies met de Ixus. Daarna nog even filmen. Jah hoor hij is vastgelegd met drie camera's. Helemaal blij dat we al op onze tweede dag een beer gezien hebben rijden we verder. Misschien is het ook wel de laatste, je weet maar nooit.

Dubbelklik Dubbelklik

Om 18.00 uur weer een BEER dat is beer nummer 2. Deze staat ook in de berm te genieten van het groene gras en graast lekker verder terwijl wij weer met drie camera's aan de gang gaan.De beer graast lekker door maar steekt dan ineens zijn neus in de lucht, zou hij ons ruiken door het open raam van de camper?....nee aan de andere kant van de weg komt een grotere zwarte beer (beer nummer 3) de weg oversteken, deze loopt richting beer 2. Wanneer beer 3 beer 2 in het oog krijgt neemt beer 3 een sprint om beer 2 weg te jagen uit zijn gebied (althans dat denken we), ze rennen beide het bos in. Er komt een hoop lawaai uit het bos en even later komt beer 3 het bos uit om lekker gras te grazen.

We rijden verder en kunnen het echt niet geloven, in een uur tijd 3 beren gezien! We speuren tijdens het rijden de berm af maar zeggen tegen elkaar dat het nu wel op zal zijn met de beren. We hebben het nog niet uitgesproken of beer 4 zien we voor ons in de berm staan grazen. Terwijl wij stoppen steekt de beer op zijn of haar gemak de weg over en verdwijnt aan de overkant in de berm.

We halen het nu niet meer om vroeg op de camping te zijn maar dat maakt niet uit we hebben 4 beren gezien. De lange weg die we al gereden hebben zijn we ook spontaan vergeten. Vijf minuten na beer 4 rijden we om de zoveelste bocht en Marc ziet weer een BEER, dat is beer nummer 5. Weer stoppen en foto's maken, helaas zijn de accu's uit Marc z'n camera na 4 beren op. Dus dan maar wat foto's met het kleine toestel. Het wordt bijna gewoon om beren te zien. Onze dag kan niet meer stuk!

Het laatste stuk naar de camping blijven we ons verbazen over al de beren die we gezien hebben.

Na een half uur rijden komen we op Green Point camping aan. De camping ligt vlak aan de oceaan. Direct nadat we de camper hebben gestationeerd lopen (2 minuten) we richting strand. De oceaan is prachtig en over het strand waait een windje waardoor het zand over het strand 'rolt' een prachtig gezicht. We lopen een stuk over het strand en gaan rond 20.00 uur terug om te eten. Na het eten gaan we terug naar het strand om de ondergaande zon op de foto te zetten, de accu's zijn inmiddels weer vol.

Deze dag was perfect....5 beren en een mooie zonsondergang in de oceaan gezien...wat wil een mens nog meer.

Dubbelklik

22 Juni 2007
23 Juni 2007
24 Juni 2007

Laat een berichtje achter in ons gastenboek.
Tips en trucs voor reizen naar Canada.
Veelgestelde vragen aan ons.