Canada 2007
Terug naar onze startpagina.
U bevindt zich hier : Home scheiding Index Canada 2007 scheiding Zaterdag 16 Juni 2007

Zaterdag 16 juni 2007

Moyie Lake PP - Champion Lakes PP

Een mooi vlindertje in het gras

200 Km

Als we wakker worden schijnt het zonnetje weer. We ontbijten lekker buiten en maken een wandeling naar het meer.

We rijden de camping af en gaan richting Christina Lake. Daar willen we vanavond of morgen avond overnachten. Dave en Karen die we in Alaska ontmoet hebben gaven ons de tip hier zeker naartoe te gaan.

De eerste grote plaats die we tegenkomen is Creston. Een stadje in een vallei. Het stadje doet kleurig aan en overal zijn bloemen- en fruit kraampjes langs de weg. Er hangen en staan zoveel borden langs de weg dat je door al die borden niet meer weet waar je heen moet. Gelukkig wijst de tomtom ons de juiste weg.

We stoppen bij het visitor centre. Helaas is deze op zaterdag en zondag niet open. Op de parkeer plaats van het visiter centre hebben we een goede internet verbinding. We gaan de site up-daten met drie dagen. De verbinding is snel dus het gaat voorspoedig.

Dubbelklik

We rijden verder en komen aan het einde van het centrum langs twee grote graansilo's. Deze zijn niet zo mooi geschilderd als in Nanton maar zeker een foto waard. Wat een enorme gebouwen zijn het toch.

Tegenover de graansilo's is een Mall. Hier zit een Overwaitea supermarkt. Marc had hier de vorige keer voorgekookte hamburgers gekocht, deze zijn snel klaar op de BBQ. We stoppen en slaan een pak in. Deze keer worden het voorgekookte kipfiletjes.

Graansilo in Creston

We verlaten het stadje en rijden de vlakke vallei in met op de achtergrond de bergen. In de vallei staan plassen water en groeit en aan beide kanten van de weg veel riet. We zien een bord staan dat ons verteld dat er aan het einde van deze weg een wildlife viewing center is.

We nemen de afslag en stappen bij het centrum uit. Rondom het centrum ligt een natuurgebied met veel water en struiken. We horen de vogels al fluiten. Een pad leidt ons door het gebied en langs de wildlifeview toren. Een houten toren van heel wat jaartjes oud.

We zien en horen heel veel vogels. In het water staan Lissedotten te bloeien en de waterlelies bloeien ook. Het is hier een oase van rust. De borden vertellen ons dat hier 286 vogel- en 16 vissoorten leven. We lopen op het gemak de ronde en gaan daarna weer op weg.

De weg gaat de bergen weer in we stijgen flink. We komen bij de Kootenay Pass. De camper moet er flink aan trekken om boven te komen. De weg is vrij recht maar blijft stijgen. Als we uiteindelijk bovenkomen begint het enorm te regen.

Uitkijktoren

Op de top van de pass ligt een prachtig meertje maar omdat het regent blijven we lekker in de camper zitten. We parkeren de camper wel even want de regen komt nu echt met bakken uit de hemel. Een echte stortbui. Zoals meestal hier is de bui met vijf minuten weer verdwenen.

De weg naar beneden is steil en vrijwel rechtdoor. Er is geen vangrail dus het doet allemaal wat eng aan. Marc zet ons veilig beneden. Daar overleggen we even naar welke camping we zullen rijden. We kiezen de dichtbijzijnde, die ligt nog 40 kilometer verderop.

Via Salmo rijden we naar Champion Lakes PP. De camping ligt nog 10 kilometer van de doorgaande weg af. De weg naar de camping is smaller en gaat wat omhoog. De ingang van de camping ligt bij het meer. We maken gelijk een stop om even van het uitzicht te genieten.

Dubbelklik

Wanneer we naar de waterkant lopen zien we een drie schilpadden op een drijvende boomstam zitten. Schilpadden? we kijken nog eens...jah echt het zijn schildpadden. We gaan op onderzoek uit. In een hoekje aan de waterkant staat een bord.

Er komen in dit meer schildpadden voor. Het is een beschermde diersoort. De schilpadden die hier in het wild voorkomen heten Western Painted Turtle. Je mag ze niet oppakken of verstoren.

Moeder schilpad met jong

Wel een raar idee dat je hier schilpadden in het wild hebt. Dit meer is een zwemmeer met strand. Ben je lekker aan het zwemmen heb je een schildpad aan je teen hangen. Ik ben blij dat het water nog iets te koud is om te zwemmen.

We rijden verder en gaan eerst even water lozen en tappen. Dat waren we op de vorige camping vergeten. Het water is nu bijna op. Bij het uitstappen merken we direct dat we weer in BC zijn. De muggen dansen direct om ons heen. Hup weer naar binnen en de antimugspray te voorschijn halen. Naar buiten en spuiten maar. We worden even met rust gelaten en kunnen verder met watertappen.

Na het watertappen en de aanval van de muggen springen we snel weer in de camper en gaan op zoek naar een plekje op de camping. De camping is groot en de plekken liggen ver uit elkaar. We vinden een plekje dat lekker in de zon ligt. Als we uitstappen valt het ons op dat er hier een stuk minder muggen zijn dan bij de ingang. Houden zo!

We genieten wat van de zon. Ik loop een rondje over de camping. Nou, die is groot dus een rondje lopen duurt even.

Voor het eten maken we pancakes. Marc zegt dat we het pak maar leeg moeten maken. We eten en eten en eten pannekoeken. Veel dus! Na het eten maken we een wandeling rondom het eerste meer.

Er zijn er hier drie. De zon gaat onder en het meer ligt er strak bij.

Dubbelklik
First lake van de Champion lakes

Wanneer we op de kop van het meer zijn, net het mooiste plekje om een foto te maken, begint het iets te waaien waardoor er rimpeltjes op het water komen. Jammer...geen strak meer bij zonsondergang. Het is toch een heerlijke wandeling en zo kunnen onze pannekoeken een plaatsje krijgen.

We lopen over het strand en door het bos terug naar de camper. Bij de camper aangekomen gaat Marc aan de gang met het hout en de bijl. Binnnen mum van tijd hebben we knapperig vuur branden. Kop koffie en thee maar deze keer even geen muffin erbij. De pannekoeken waren genoeg.

Het vuur brand goed en zorgt ervoor dat de muggen op afstand blijven. Als het laatste dikke blok hout opgebrand is gaan we naar binnen. Het is inmiddels al laat geworden dus tijd om te gaan slapen.

Dubbelklik
Je kan ook kano varen bij het wildlife viewing center

Route

22 Juni 2007
23 Juni 2007
24 Juni 2007

Laat een berichtje achter in ons gastenboek.
Tips en trucs voor reizen naar Canada.
Veelgestelde vragen aan ons.