Canada 2007
Terug naar onze startpagina.
U bevindt zich hier : Home scheiding Index Canada 2007 scheiding Maandag 18 Juni 2007

Maandag 18 juni 2007

Texas Creek PP - Haynes Point PP

Uithangbord in Greenwood

157 Km

Zoals de weerbericht voorspelde schijnt de zon als we wakker worden. We ontbijten en doen daarna gelijk de afwas. Alle borden kunnen weer in de kastjes en rijden maar.

We hoeven vandaag niet al te veel kilometers te rijden dus willen we gaan golfen op één van de banen die we onderweg naar Haynes Point tegenkomen. Bijna ieder dorp heeft hier een baan dus dat moet lukken.De eerste baan waar we langs rijden is Christina Lake Golf Course. Het is een hele mooie baan maar ook duur. Het is nog erg vroeg dus we besluiten door te rijden naar de volgende.

Na Christina Lake (wat ook de naam van het stadje is) wordt het landschap anders. De bergen worden ronder en kaler. ze doen ons denken aan de bergen die bij een miniatuur treinbaan staan. Marc noemt het nu Marklin bergen. In de berm staan veel blauwe en gele boemen.

We rijden door Grand Forks naar Greenwood. Als we Greenwood binnenrijden zien we een oud gebouw van de Fire Department. We stoppen voor een foto. Als we de camper parkeren zien we dat hier meer oude gebouwen zijn. Veel hebben er nog reclame op de zijmuur geschilderd staan.Greenwood is een leuk dorpje voor een korte stop.

De weg blijft stijgen en dalen. Het landschap links van de weg is nog steeds bergachtig vol met bomen, aan de rechterkant zijn het de Marklin bergen.

Fire Department Greenwood

Onderweg rijden we door Midway, echt een piepklein dorp maar er is wel een Railway Museum. Er staat een oud stationnetje en een locomotief. Het ziet er leuk uit.

Onze volgende stop is bij de Kettle Valley Golf Club. De baan ligt in een klein gehucht. De baan ziet er leuk uit. Als we even staan te kijken worden we aangesproken en maken een praatje. Deze golfbaan is een echte buurtbaan maar ook open voor passanten. De baan wordt gerund door de plaatselijke ome Kees en tante Jannie.

Voor ons uit Holland wordt een leuk prijsje gemaakt voor de greenfee, het huren van de clubs en weer een karretje voor het fototoestel. We kunnen direct gaan spelen.

Golfbaan in Kettle Valley

Het is nog steeds heerlijk weer. We spelen 9 holes.

Na twee uurtjes zijn we klaar en eten we lekker iets op het terras. Zo hoeven we straks zelf niets te koken. Na het eten gaan we weer op weg richting Haynes Point. Dit ligt bij Osoyoos aan een groot meer wat deels in Canada ligt en deels in Amerika.

De weg klimt weer omhoog en als we eenmaal boven zijn hebben we een prachtig uitzicht op Osoyoos. Het bord bij het uitzichtpunt geeft aan dat hier het enige stukje woestijn van Canada ligt. We zien dat de bergen inderdaad wat kaler zijn en dat het gras wat geel is, maar wij vinden het nog geen echte woestijn. De temperatuur is wel zeer aangenaam.

Midden in het meer is een brug. Als we de brug overrijden zien links van ons de landtong in het meer liggen waarop de camping is.

De enige woestijn in Canada

Zelfs zo van ver ziet het erg vol uit. We krijgen het idee dat dit de eerste keer zal worden dat we een volle camping treffen.

We rijden de weg langs het strand af om bij de landtong te komen. Als we bij de ingang van de camping komen zien we dat onze vermoedens waarheid worden, een groot bord FULL. Bah, wat moeten we nu?"....we rijden gewoon door, net doen alsof we het niet gezien hebben misschien is er nog ergens een plekje.

Het is 18.00 uur en we willen eigenlijk niet verder rijden. Na de eerste meters worden we staande gehouden door de beheerder. Hij verteld ons dat er geen plaatsen meer zijn. Dit is de drukst bezochte camping van de provinciale parken in Canada en hij staat bijna altijd vol. Deze camping kan gereserveerd worden en dat doen dus ook heel veel mensen.

Dubbelklik

Maar de beheerder heeft voor ons nog een plekje. Er is op de camping ook een picknickplaats aan het strand en daar is een parkeerplaats bij. We mogen daar staan als we willen maar dan hebben geen vuurstookplaats en eigen picknickbank. Dat is voor ons geen probleem.

We rijden de camping op en vinden de picknickplaats. We gaan in de hoek staan en vinden het een prima plekje. Een strandje voor de deur en zicht op het meer, wat willen we nog meer?

Uitzicht op het meer

Net na de ingang van de camping is een rustgebied voor vogels. Door dit gebied loopt een wandelpad. We hebben net vanuit de capmer al wat bijzondere volgeltjes gezien en gaan lopend terug. We lopen het pad en zien onderweg fel gele vogels en een soort fazantjes. Als we stil zijn horen we een heel concert van vogelgeluiden.

Vanaf het vogelgebied lopen we door naar de officiele camping. We maken een rondje en zien dat alle plaasten bezet zijn. We lopen nog even het strand op en voelen het water. Het is niet koud en er zijn zelfs nog mensen aan het zwemmen.

Terug bij de camper installeren we onze klapstoelen op het strandje achter de camper. We zitten lekker in het zonnetje en zien onder het genot van een drankje en een stukje kaas de zon ondergaan. We zeggen tegen elkaar dat we toch het mooiste plekje op de camping hebben. Dit is vakantie!

Dubbelklik
Uitzicht vanaf de landtong naar het vogelgebied

Route

22 Juni 2007
23 Juni 2007
24 Juni 2007

Laat een berichtje achter in ons gastenboek.
Tips en trucs voor reizen naar Canada.
Veelgestelde vragen aan ons.