Normandie 2010
U bevindt zich hier : Home scheiding Index Normandie 2010 scheiding Zaterdag 4 September 2010

Zaterdag 4 sept. 2010

St Valery sur Somme – Quiberville (FR)

Zonnig

Welkom in Quiberville

We zijn weer vroeg wakker, deze keer niet van het verkeer. De camperplaats is erg rustig en we hebben heerlijk geslapen. Om 9.00 uur rijden we de camperplaats af, vandaag richting Quiberville.

Het is een mooie route. Bij Dieppe is het erg druk op de weg. We besluiten daarom om van de doorgaande weg af te gaan en richting de kust te rijden. Langs deze weg staan enorme huizen van Wassenaar formaat.  De tuinen zijn nog groter en lijken hier en daar zelfs op parken.

Op een gegeven moment rijden we naar beneden en zien we de zee met de kliffen. De camping ligt net achter een dijkje aan de kustweg. We zijn nog ruim op tijd om in te checken voor de lunchpauze van de receptie. We krijgen een mooie plaats toegewezen op een hoek met heggen voor de privacy.
Badhokjes in Quiberville

Om 12.00 uur zijn we gesetteld en staat het windscherm om de wind die van land komt en wat koud aan voelt weg te houden van ons ´terras´. Zonder de wind is het snel lekker warm.  We willen graag naar zee en besluiten maar om direct een wandeling te gaan maken. We steken het dijkje over, dan de weg en staan dan direct op het strand.

Bovenaan liggen grote kiezels, verder naar beneden is het zandstrand. We zien vissersschepen die aan land komen en door tractoren uit zee getrokken worden. We lopen via het zandstrand naar de plek waar de schepen uit zee gehaald worden. De boten liggen vol met de dagelijkse vangst. De tractoren rijden de schepen naar de doorgaande weg waar ieder schip een kraam heeft waarnaast ze de boot ´parkeren´. De vangst wordt direct gelost en in de kraam verkocht. Verser kan het niet. De vissers gaan daarna aan de slag met de netten waarin van alles zit wat geen vis is, zoals wier en krabben. Ze ontdoen de netten hiervan.
Vissersboten varen hier het strand op.

We bekijken het allemaal op ons gemak, genietend van de zon. We lopen weer terug naar de camping en luieren onder de luifel met een boek en wat ander leesvoer.

Het is warm en na enige tijd besluiten we toch weer naar zee te lopen. We zijn er nu toch J.

We lopen nu naar links waar de hoge kliffen boven het strand uittornen. Op de kiezel heb je echt schoenen nodig, daar is niet op blote voeten op te lopen. Zodra we zand onder de voeten krijgen, gaan de schoen uit en waden we door het water. Het voelt fris aan.

Op het strand ligt een enorm groot betonblok. Als we dichterbij komen zien we pas hoe groot het is. Waarschijnlijk is het bij de afkalving van de klif naar beneden komen vallen.
Klein blokje beton is naar beneden gekomen.

We lopen weer naar het centrum van het dorp en halen bij de buurtsuper een stokbrood.
Voor het avond eten wordt het een hamburger op stokbrood onder de luifel in de zon. Vandaag willen weer proberen een mooie zonsondergang te zien en lopen na het avond eten naar zee. We zijn op tijd en het is vandaag wat helderder dan gisteren. We zien de zon in de verte (wat wazig) in zee zakken..echt vakantie!

Vandaag weer mooi weer gehad en lekker langs het strand gewandeld.