Normandie 2010
U bevindt zich hier : Home scheiding Index Normandie 2010 scheiding Vrijdag 3 September 2010

Vrijdag 3 sept. 2010

Oudenburg (BE) – St Valery sur Somme (FR)

Zonnig

Lekkere bloemen

Door het geluid van het werkverkeer dat over de doorgaande weg rijdt worden we al vroeg wakker. Om 8.00 uur gaan we op weg. Het is druk op de weg.

Het zonnetje laat zich al vroeg zien. We volgen de snelweg tot Berck Plage (FR). Daar verlaten we de snelweg en rijden via de nationale wegen langs de kust naar het zuiden. We rijden door een prachtig landschap met  weidse uitzichten. De velden liggen hier en daar vol met rollen hooi en stro, zo samen met de zon levert het een mooi kleurenpalet op. We stemmen de TT af op de camperplaats in St Valery sur Somme. We komen na een paar kleine weggetjes precies voor de ingang van de camperplaats uit.
De dagelijkse drooglegging van het bootje...

Het is een betaalde plaats (middels achteraf betalen via automaat), afgesloten door de slagboom. We rijden de camperplaats op en zoeken een plekje waar we lekker in de zon kunnen zitten. Het is nog rustig op de plaats, dus we hebben voldoende keus.

De stoelen zetten we direct in de zon en genieten van de warmte, dat hadden we net ff nodig. Na een poosje lekker luieren lopen we de heuvel af richting het centrum van het dorp. Het is een leuke wandeling door kleine straatjes waar veel bloembakken aan de gevels hangen. We lopen tot aan de zee. Het is laag water waardoor boten op het droge liggen. We lopen de promenade uit tot aan het einde waar een grote zand vlakte is. Daar maken we ook weer een paar mooie foto’s. Bovenop de stadwal staat een mooie kerk en de resten van een kasteelpoort.
De huizen doen erg engels aan

We lopen de promenade weer terug naar het centrum van het dorp. Het weer blijft goed en de terrassen zitten vol. Het eten op de borden ziet er goed uit en we besluiten maar eens lekker te gaan lunchen,  kunnen we vanavond makkelijk eten. Het is heerlijk toeven op het terras. Het eten is prima en de borden flink gevuld.

Na de lunch lopen we op het gemak door de leuke straatjes richting de haven van St Valery sur Somme.
Je kan hier een kano huren.

Het ziet er allemaal erg gezellig uit, hier heeft het weer natuurlijk ook een grote bijdrage aan. We lopen na het bezoek aan de vvv terug naar de camper.

We settelen ons weer in de zon en eten voor het avondeten een lekker frans stokboordje. Rond 20.00 uur lopen we links de camperplaats af richting het strand. We hopen op een mooie zonsondergang. Wanneer we zicht hebben op zee zien we dat het niet helder is waardoor er geen felle zonsondergang is. We lopen naar beneden naar het strand en banjeren daar nog rond totdat de zon helemaal weg is.

Het was een heerlijke dag met prachtig weer.

Overnachting
Camperplaats St valery sur Somme
Kosten € 8,- per 24 uur (geen stroom)
Service: water innemen en lozen gratis