Top Canada 2006
Canada 2006
Terug naar onze startpagina.
U bevindt zich hier : Home scheiding Index Canada 2006 scheiding Zondag 28 Mei 2006

Boomstammen

Zondag 28 Mei 2006

Victoria - Ucluelet

Boomstammen langs de kust

Ook vandaag zijn we vroeg wakker. We staan om 7.00 uur op en ontbijten. Na het ontbijt maken we een wandeling over de camping. Deze camping is echt een aanrader, midden in het regenwoud met grote woudreuzen. Om 8.30 uur rijden we camping af richting Pacific Rim National Park.

We nemen de highway naar Parksville. Onderweg stoppen we om de ‘vergeten’ boodschappen te doen en kopen gelijk een auto-oplader voor ons fototoestel en een hakbijl. Met deze bijl kunnen we het hout klieven voor ons kampvuur. In iedere winkel waar we komen horen de mensen dat we uit Nederland komen, ze hebben er zelf gewoond of hebben familie in Nederland.

Lies boom

Bij Parksville gaat de weg het
binnenland in en komen we in
de bergen. Het weer is nog steeds
goed en de zon komt regelmatig door.
In Mac Millan Provincial Park stoppen
we bij Cathedral Grove voor een korte
wandeling door dit oerbos van 800 jaar
oud. De bomen hebben er een doorsnee van ongeveer drie meter en zijn tot 75
meter hoog.

Marc boom
Liesbeth bij een boompje

Marc bij een boompje

We vervolgen onze weg en de bergen worden steeds grilliger en de weg begint steeds meer te slingeren. Het wegdek wordt slechter en we hotsen en klotsen af en toe over de weg. Achter ons in de camper rammelt het servies en schuiven de pannen in de kastjes. Hadden we maar twee rollen anti-slip mat meegenomen, één is net niet genoeg om alles schuifvrij te maken.

Aan het einde van deze slingerweg komen we bij het Visitor Center. Hier kopen we een pas á $125,-voor alle Nationale Parken zodat we nergens meer hoeven te betalen. We nemen ook gelijk wat info mee over de omgeving en de wandelpaden. We krijgen te horen dat er op twee trails beren zijn gespot.

We besluiten om vandaag naar Ucluelet te gaan en morgen richting Tofino te rijden. We gaan naar Ucluelet Campground. De camping ligt aan het water met uitzicht op de haven. De plaatsen zijn hier veel kleiner en dichter op elkaar ten opzichte van de camping van gisteren. We instaleren de camper en sluiten deze aan op het water en de stroom.

Camper Ucluelet

Uitzicht op de haven vanaf standplaats

Marc probeert of we hier een internetverbinding kunnen vinden, en jah het is gelukt! De site wordt direct bijgewerkt met de info van de eerste dag. Straks gaan we de rest er wel opzetten. Na het eten besluiten we om eerst naar de Pacific Ocean te lopen.

Pacific coast

Zodra we de oceaan zien vallen we stil, wat is het hier mooi. Een ruige kustlijn met aangespoelde boomstammen. We lopen het strand op en kuieren wat rond. Via de Wild Pacific Trail lopen we terug naar de camping.

Op de camping aangekomen beginnen we direct met het bijwerken van site. Marc ziet in zijn ooghoek iets over het strand voor onze camping hobbelen. We kijken nog eens goed en zien een grote otter over het strand naar het water gaan.

De baai bij wild pacific trail

Route

15 Juni 2006
16 Juni 2006
17 Juni 2006

Laat een berichtje achter in ons gastenboek.
Tips en Trucs voor Canada
Veelgestelde vragen aan ons.