Top Canada 2006
Canada 2006
Terug naar onze startpagina.
U bevindt zich hier : Home scheiding Index Canada 2006 scheiding Zondag 4 Juni 2006

Macro bloem

Zondag 4 Juni 2006

Kicking Horse - Lake Louise

Bloemetje in het bos

Wanneer we een kwartiertje onderweg zijn en net Banff National Park in rijden zien we een zwarte moeder beer met twee jongen (cubs) aan de rand van het bos. Moeder beer loopt net het bos weer in. Er is helaas geen plaats om de camper te stoppen. We blijven de bosranden en open veldjes goed in de gaten houden. We zien zeker een uur niets anders dan bomen en bomen.

En dan zie ik op een open veldje naast het spoor grote herten lopen. Er is weer geen plaats om te stoppen. Een stukje vederop kunnen we de camper stoppen.

Samen lopen we ‘bewapend’ met de foto- en filmcamera terug. Ze staan er nog.

Wanneer het grootste hert ons ziet en wegloopt gaan de andere er ook achter aan. Maar ze staan op de film en de foto

Herten langs spoor

Herten langs het spoor

We rijden de Bow Valley Parkway, dit is de oude highway en hier mag geen vrachtverkeer rijden. Het is rustig dus we hebben hoop op meer Wildlife.

Er is lange tijd niets te zien. Op een gegeven moment splitsen de rijbanen zich. Onze baan gaat onder een heuvel langs en de tegemoet komende rijbaan gaat bovenlangs. Marc ziet in zijn ooghoek op de andere rijbaan een auto stilstaan. Dit zou wel iets kunnen zijn!

Edelhert

Wanneer we om de heuvel heen zijn, draait Marc de camper en rijden we bovenlangs de heuvel weer terug. En jah hoor daar staat echt een enorm hert met een gewei in de berm te grazen.

De herten van daarnet vallen hierbij in het niet. Het hert stoort zich niet aan ons en graast lekker verder.

We kunnen goede foto’s maken en zelfs uit de camper stappen om hem te filmen. Wauw.

Lekker grazen

Zonder verder nog enig wildlife te zien komen we in Banff aan. Oeh, wat een drukte na de stilte Bow Valley Parkway. We kunnen op de drukke parkeerplaats een plekje vinden voor de camper. We lopen het centrum in en zien dat hier een hoog gehalte "bling bling / wo ist Gucci" heerst. Gauw naar het Visitor Center voor info over de Icefield Parkway, de hoognodige boodschappen doen en weer weg hier.

We rijden de Bow Valley Parkway in omgekeerde richting naar Lake Louise. Onderweg stoppen we bij Johnston Canyon. Hier willen we de wandeling doen naar de Lower en Upper Falls.

Ook hier is het voor onze begrippen druk. Maar hoe verder de wandeling hoe steiler en hoe meer mensen afhaken en teruglopen.

Tijdens de wandeling komen we verschillende goudmantel eekhoorns tegen. Ze willen niet op de foto.

Telkens als Marc er voor gaat zitten rennen ze weg.

Marc zegt nog tegen een eekhoorn dat als hij netjes blijft zitten hij op onze website komt te staan. Het mag niet baten, de eekhoorn rent weer hard weg.

Goldmantel

Een bijna goudmantel eekhoorn

We komen als eerste bij de Lower Falls. Deze waterval is kleinste van de twee. We maken foto’s en lopen verder naar de Upper Falls. Dit stuk van de wandeling is erg rustig. We denken dat er maar weinig mensen zijn die deze klim willen maken.
Waterfall Wanneer we bij de Upper Falls komen zien we dat hier nog sneeuw ligt. Het is dan ook een stuk kouder hier. Vanaf onderen gezien is het een prachtige waterval.

We klauteren nog een stukje hoger en komen bovenaan de waterval uit.

Wanneer we meer tijd hadden gehad hadden we graag verder gewandeld naar de Inkt Spots. Dit zijn meertjes waarvan de bodems verschillende felle kleuren hebben. Gezien de tijd laten we het hierbij en gaan we terug.
Johnston Canyon, Upper falls

Omdat we het zonde vinden om nu al aan de Icefield Parkway te beginnen, gaan we op zoek naar een camping. Het is nog vroeg in het seizoen en niet alle ‘natuur’ campings zijn al open. We hebben gelukkig voldoende info om op te zoeken bij welke campings we terecht kunnen. Voor vanavond wordt dat Castle Junction Campground.

Voor het avondeten gaan we weer aan de slag met het kampvuur. Het lukt steeds beter om de ham- en vegaburgers te bakken op het kampvuur.

Omdat we al hoog in de bergen zijn wordt het al snel kouder. We kruipen na de afwas lekker in de camper en kijken weer een aflevering van 24.

Wanneer we eenmaal in bed liggen zien we door de ramen de sterrenhemel boven ons. Dat wordt lekker slapen.

Standplaats camper

15 Juni 2006
16 Juni 2006
17 Juni 2006

Laat een berichtje achter in ons gastenboek.
Tips en Trucs voor Canada
Veelgestelde vragen aan ons.