Top Canada 2006
|Home|Stuur een E-mail|Info Pagina|Terug|Voorruit|
Canada 2006
Terug naar onze startpagina.
U bevindt zich hier : Home scheiding Index Canada 2006 scheiding Zaterdag 27 Mei 2006

Camper

Zaterdag 27 Mei 2006

Vancouver - Princeton

Interieur
Interieur van C25 Cruise Canada

Vandaag de camper ophalen! Om 6 uur zijn we wakker, toch nog maar even blijven liggen omdat we aan de plaatselijke tijd willen wennen. Om 6.30 uur liggen we klaarwakker. Marc stelt voor om dan toch maar alvast te gaan ontbijten.

Bij het travelodge hotel is een restaurant waar we kunnen ontbijten. We moeten nog wat wennen aan de Canadeese menukaart en kiezen daarom maar voor iets waarvan we weten wat het is. We bestellen pancakes en Brusselse wafels met aardbeien. We krijgen allebei een heel groot bord vol. We zien al dat we dit op de vroege morgen nooit op kunnen eten, maar we beginnen met volle moed en na driekwart weggewerkt te hebben stoppen we maar.

Om 8.00 uur zijn terug op de kamer, volgens onze reisbescheiden mogen we vanaf 8.30 bellen naar Cruise Canada om onze transfer te bestellen. Om 8.10 uur proberen we het maar alvast. We hebben geluk de telefoon wordt opgenomen en we worden om 9.00 uur opgehaald. Onze transfer is precies op tijd en in het busje treffen we twee stellen uit het vliegtuig.

Bij Cruise Canada aangekomen krijgen we eerst een videofilm te zien met instructies. Het zijn er veel te veel om te onthouden, maar we krijgen gelukkig ook een handboek mee. Na de film worden we naar onze camper gebracht. Oeps wij treffen het! ‘Onze’ camper is door een vorige huurder tegen een boom gezet en heeft schade. De deur sluit niet goed. Er komt een monteur bij, smash zegt hij dan sluit de deur wel. We vragen toch om een andere camper. De dames van de verhuur zijn welwillend en zorgen dat we een andere krijgen. Na een half uur is deze gereed en kunnen we vertrekken. De andere stellen zijn nog volop bezig met inrichten maar wij willen rijden en hebben de koffers op bed gegooid, die zijn voor latere zorg.

Vroom vroom onze eerste meters in de camper. We moeten beide lachen. Wat een gevaarte is dit zeg. Voor de kenners het is een Ford E350 super duty V8 automaat. Maar na een stukje lukt het Marc al aardig.

We gaan eerst op weg naar een tankstation, de tank is leeg. Als de teller op 100 liter staat gaan we twijfelen of alles wel goed gaat: zou er een lek zijn? Bij 180 liter stopt de pomp dan eindelijk, de tank is vol. $200 aan benzine gaat erin.

Na het tanken gaan we op weg naar een supermarkt. Op de parkeerplaats van de supermarkt is het druk, we parkeren op twee vakken anders past het niet. We slaan het nodige in (alles in groot verpakking!) en gaan daarna op weg naar de ferry van tsawwassen naar Swartz Bay, Vancouver Island.
Op de pont

De boot heeft veel weg van de boot naar Terschelling.

Volgens Marc is de boot ouder dan ons samen en maakt veel herrie.

De overtocht is prachtig en onderweg zien we een zeearend. Ons eerste Wildlife!

Op de ferry naar Swartz Bay, Vancouver Island

Wanneer we de ferry af gaan, kiezen we de ‘scenic route’. Deze weg loopt langs de kustlijn naar Victoria. We hebben regelmatig zicht op de zee. Onderweg maken we een paar keer een verkeerde afslag, maar met ons richtingsgevoel komen we toch weer terug op de goede route. Onderweg stoppen we even voor een korte wandeling langs de kustlijn die vol ligt met boomstammen. We volgen de weg verder richting Victoria. In de haven van Victoria ligt een gigantisch Cruise Schip, de `Sun Princess` zo groot hebben we er nog nooit één gezien.

Door het drukke centrum van Victoria rijden we richting Goldstream Provincial Park. In Goldstream PP gaan we op zoek naar de camping. De camping ligt midden in het bos en heeft prachtige ruime Campsites tussen de bomen. We vinden een mooi plekje. We hebben de deur nog niet open en er komt al een nieuwsgierige eekhoorn aan huppelen. Na een kwartiertje is de ranger er om ons kampeergeld op te halen $22.

Marc heeft nog een beetje last van een jetlag en gaat vroeg slapen.
Ik maak nog een korte wandeling over de campground. Rondom de camping liggen verschillende trails (wandelpaden). Eén van deze trails loopt naar een waterval

Goldstream fall

15 Juni 2006
16 Juni 2006
17 Juni 2006

Laat een berichtje achter in ons gastenboek.
Tips en Trucs voor Canada
Veelgestelde vragen aan ons.