Frankrijk 2007
1 September 2007
U bevindt zich hier : Home scheiding Index Frankrijk 2007 scheiding Vrijdag 7 September 2007

Vrijdag 7 sept 2007
St Laurant en Grandvaux

Zonnig

Mooie distels langs de weg

Ook vandaag schijnt het zonnetje weer. Omdat er vanaf de camping verschillende wandelingen lopen besluiten we om nog een dag op deze camping te blijven en vandaag een wandeling te doen.

We lopen eerst naar het dorp om bij de VVV een kaartje te halen van de wandelingen. Als we bij de VVV aankomen blijkt deze op vrijdag dicht te zijn. Helaas. We maken daarom een foto van het bord waar de wandelingen op staan zodat we daar evt op terug kunnen zien waar we heen moeten. We kiezen de wandeling naar Lac d'Abbaye.

De wandeling loopt door bos en weide. De uitzichten zijn prachtig. Boven Abbaye komen we het bos uit en hebben een mooi zicht op het meer en de abdij. We lopen naar het dorpje en maken wat foto's van het meer en de abdij.

Kerktrapje

Langs de weg staat een bordje dat verwijst naar een restaurant met een terras panoramisch uitzicht. Dat lijkt ons wel wat en de 300 meter omlopen hebben we er wel voor over. Het restaurant ligt inderdaad aan het meer en heeft een terras maar daar houdt het toch wel een beetje mee op. We bestellen binnen een Cola Light en een Icetea. We gaan alvast op het terras zitten en wachten en wachten en wachten. Jah hoor nadat we bijna uitgedroogd waren komt dan toch ons drinken.

Klik voor een vergroting Bij nader onderzoek blijkt dat de cola over de datum is. Oeps...naar binnen en op mijn beste frans vertellen dat het september is en geen augustus meer (uiterste houdbaarheid). Helaas geen light mee dan maar gewone cola, mijn frans was toch niet zo best als ik dacht want ik krijg geld terug en geen cola. Marc heeft ondertussen zijn icetea al op dus we gaan maar weer op pad.

Omdat we niet dezelfde weg terug willen lopen nemen we een andere route terug. Alles wat we gedaald zijn tot aan het dorp moeten we nu op een hele korte afstand weer stijgen. Hijgen!
Aankomst bij het meer

We lopen en lopen. De wegwijzering van de wandeling wordt steeds matiger en op een gegeven moment zien we geen tekens meer. De foto van de wandel kaart biedt ook geen helderheid. We besluiten om maar gewoon rechtdoor te blijven lopen. We hebben het gevoel dat we de camping allang voorbij zijn maar door het dichte bos om ons heen hebben we geen idee waar we zijn. We blijven maar lopen, we zullen toch ooit een keer ergens uitkomen.

Ons horloge geeft aan dat we er alweer wat uurtjes op hebben zitten en we blijven twijfelen of we op het juiste pad zitten. Dan komen we voor het eerst iemand tegen. We vragen waar de camping is. Ooo hier naar beneden en dan een rechts.

Het pad loopt steil naar beneden en we moeten er de rem opgooien om niet op hol te slaan. Beneden gekomen zien we eindelijk een bordje met wegwijzering, oeps nog ruim 3 km. Als we even gaan zitten om te rusten wordt het wel heel moelijk om weer op te staan en verder te gaan maar het moet. Lopen is leuk!!!! grrrrrr.

Klik voor een vergroting
We hebben genoeg bekijks!

Om 18.30 uur lopen we dan eindelijk de camping op die we vanmorgen om 11.00 uur verlaten hebben. We hebben dus wat uurtjes en kilometers in de benen. Marc schat dat we bij elkaar zo'n 25 kilometer gelopen hebben en dat met veel dalen en stijgen.

Om onze spieren te sussen duiken we gelijk onder een warme douche. Om 21.00 uur genieten we van een lekker bord spaghetti (nog een pakje uit Canada). Niet lang daarna vallen we als een blok in slaap.

Klik voor een vergroting
Uitzicht over het meer van Abbaye