Top Canada 2006
Canada 2006
Terug naar onze startpagina.
U bevindt zich hier : Home scheiding Index Canada 2006 scheiding Vrijdag 16 Juni 2006

Snik

Vrijdag 16 Juni 2006

Vancouver Delta - Cruise Canada verhuurbedrijf

Vliegtuig terug naar huis

De dag is dan toch gekomen. Vandaag gaan we naar huis. We zijn vroeg wakker maar hebben niet echt zin om eruit te gaan. Zodra we eruit gaan moeten we beginnen met de laatste schoonmaak en de koffers verder inpakken.

Om 8.00 uur gaan we dan toch maar uit ons bed. We komen langzaam op gang en ontbijten eerst met een kopje koffie en thee.

Dan moet het er toch maar van komen. Om het een beetje gestructureerd te houden zetten we de koffers op de picknickbank en ‘gooien’ verder alle losse spullen naar buiten.

We pakken de koffers in en maken de camper aan de binnenkant schoon. Gelukkig valt het schoonmaken best mee en zijn we snel klaar.

Wanneer we de laatste dingen in de koffer willen doen, gaan er spatjes vallen. Bah net nu we bijna klaar zijn.

Opruimen

Pakken

Marc gooit snel de koffers naar binnen en we wachten even af. Na 10 minuten is het weer droog en we zetten de koffers weer op de picknickbank. De laatste spullen in de koffer. We moeten er wel even op duwen en aan trekken om de rits dicht te krijgen. Het lukt, alles is gepakt en gezakt en we kunnen vertrekken.

We gaan op weg naar het verhuurbedrijf Cruise Canada en binnen een 20 minuten staan we voor de poort. We parkeren de camper en lopen naar het kantoor.

Een van de dames loopt met ons mee naar de camper. Alles ziet er keurig uit en we gaan terug naar het kantoor om de administratie af te handelen. Voor onze ‘verloren’ dagen door de reparatie aan de camper krijgen we een vergoeding. Natuurlijk hadden we deze dagen liever anders besteed en geen geld terug gekregen maar het is niet anders.

Green Omdat we ‘early bird’ zijn (vroeg ophalen, laat terugbrengen inclusief vervoer naar en van het vliegveld) wordt er een taxi voor ons gebeld. De taxi arriveert na 10 minuten en brengt ons naar Vancouver Airport. De rit duurt ongeveer een half uurtje.

Marc haalt een bagagekar en ik blijf bij de koffers staan. Bagage op de kar en de vertrekhal in. Onze vlucht staat nog niet op de borden dus we gaan eerst maar even wat drinken.

Green Cab ??

Een uur later staat onze vlucht op het bord en weten we bij welke balie we moeten inchecken.

We gaan er maar alvast naartoe zodat we één van de eerste zijn en misschien een goed plekje in het vliegtuig kunnen krijgen. We zijn de tweede in de rij. We wachten nog een klein uur en dan gaat de balie open. De medewerker is vriendelijk en belooft ons stoelen met wat meer ruimte en bij het raam.

Nu we de koffers kwijt zijn lopen we op het gemak langs de winkeltjes en gaan naar de gate. Daar wordt Marc en weer uitgepikt en moet blijven staan totdat er iemand is om hem te fouileren. Hij wordt in orde bevonden maar onze laptop rugzak met alle attributen voor de laptop en camera’s moet leeg gemaakt worden. Weer is de TomTom-standaard de boosdoener. Zodra we uitleggen wat het is, is het in orde.

Wanneer we dan eindelijk door de douane zijn, zoeken we een rustig plekje op en gaan nog even met de website aan de gang. Daarna lezen we wat en tegen 17.00 uur gaan we richting de gate. Daar is het inmiddels al aardig druk geworden. Om 17.15 uur, tijd om het vliegtuig in te gaan, wordt er omgeroepen dat we een vertraging hebben van ongeveer drie kwartier. Jammer maar we zitten goed en kletsen nog wat met andere passagiers over alle avonturen die we meegmaakt hebben.

Na drie kwartier kunnen we aan boord. Het vliegtuig vertrek snel daarna. De vlucht verloopt verder prima en we hebben inderdaad stoelen met veel beenruimte.

Doeii

15 Juni 2006
16 Juni 2006
17 Juni 2006

Laat een berichtje achter in ons gastenboek.
Tips en Trucs voor Canada
Veelgestelde vragen aan ons.