Saint Sorlin d´Arves 2008
St. Sorlin d´Arves

Zonnig

Kerkspits St. Sorlin d´Arves

Als we wakker worden zien we de zon achter de berg opkomen. Vanuit de slaapkamer hebben we een prachtig uitzicht op de piste en bergen er achter.

Marc gaat een lekker vers stokbrood bij de bakker halen. We ontbijten en gaan daarna de skipas ophalen. Ook hier is het een magneetkaart en hebben we geen pasfoto nodig.

De skies en de schoenen hebben we gisteren al in de locker gezet. We zetten onze sneeuwboots in de locker en stappen voor de deur op de skies. Het lijkt wel fietse...je verleert het nooit.

We skieen naar beneden en nemen de eerste lift. Inmiddels schijnt de zon in het hele dal waardoor het geen straf is om in de lift te zitten.

Vandaag hebben we een missie: de kussens ophalen. Deze zijn gisteren achtergebleven bij Paddy's omdat de zak waar ze inzitten niet gelabeld was. Paddy's ligt in St. Jean d'Arves, over de weg maar 4 km terug maar op de ski moeten we via Le Corbier.

We stijgen met de lift, skieen weer een stukje naar beneden naar de volgende lift en weer omhoog. Zo hebben we heel wat liften nodig om uiteindelijk bij Paddy's aan te komen. Om de kussens op de skies te vervoeren hebben we een rugzak bij. De welbekende Dr. Foots rugzak. Deze rugzak is de hele wereld al over geweest en alles past erin. Met een beetje proppen lukt het ons ook om er twee hoofdkussens in te krijgen.

We beginnen weer aan de terugweg. We hebben er tot nu toe zo'n 2 uur over gedaan. Ook de terugweg gaat via bergen en dalen.

Saint Jean d'Arves
Prachtig weer

Door de hevige sneeuwval van gisteren is de kortste weg terug nog niet geprepareerd en afgesloten. We moeten dus via een omweg terug naar ons appartement.

Het weer is nog steeds prachtig en we smeren ons in de lift nog maar een keer in. Op de pistes is het rustig en de sneeuw is perfect. Beter kan het niet.

Net na drie uur zijn we bij ons appartement en skieen tot aan de voordeur. Klein gangetje door en de skies en schoenen gaan in de locker. Van al het skieen hebben we honger gekregen en we eten een lekker pizzastokbroodje.

Kerkje Na het broodje gaan we wandelen met het fototoestel in de aanslag. We dalen een stukje af langs de weg en nemen dan een pad achter langs. Het wandelpad loopt tussen de bomen door naar beneden. We banjeren lekker door de sneeuw en maken foto´s van leuke details van oude huizen en kerkjes die we tegenkomen.

Beneden in het centrum van het dorp doen we wat boodschappen bij de Sherpa en nemen terug de pendelbus.
Chapelle St. Joseph

Deze bus stopt op verschillende plaatsen om wandelaars en skiers mee naar boven de nemen. Lopen kan ook maar dat is een hele klim. De bus stopt in ´ons´ wijkje. We zijn rond de klok van 17.00 uur weer terug in het appartement. De lift hangt nu stil en langzaam komen alle skiers van de piste.

Het was een heerlijke zonnige dag met veel ski-kilometers.

Oud schuurtje
Prachtige verse sneeuw rondom dit oude schuurtje